I. Informacje o firmie

1.1 Sklep internetowy działający pod adresem internetowym www.ge-sklep.pl prowadzony jest przez spółkę:

Gastro-economy Spółka Komandytowa
ul. Zakopiańska 163A
30-435 Kraków
Małopolskie, Polska

NIP: 679-31-53-829
REGON: 367875895
KRS: 0001011776

Rejestr:
Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

II. Definicje

2.1 Użyte pojęcia:

Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Sklepu Internetowego Gastro-economy, dostępny po adresem www.ge-sklep.pl

Sklep Internetowy / Sklep – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem elektronicznym www.ge-sklep.pl, za pośrednictwem którego Kupujący może uzyskać informacje o Towarze oraz kupić Towar u Sprzedającego.

Strona Internetowa – strona internetowa Sprzedawcy www.gastroeconomy.pl, za pośrednictwem której Kupujący korzysta ze Sklepu Internetowego.

Kupujący / Klient / Zamawiający – podmiot – Konsument lub Przedsiębiorca – który korzysta z funkcjonalności Strony, Sklepu lub zawarł Umowę Sprzedaży; osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadają osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą i/lub korzysta lub zamierza skorzystać z usługi elektronicznej oferowanej w ramach Sklepu.

Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, przy czym w odniesieniu do prawa odstąpienia, rękojmi, składania reklamacji uprawnienia Konsumenta przysługują na takich samych zasadach osobie fizycznej, która zawarła umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej.

Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą, posiadająca zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą; dokonująca zakupu lub zamierzająca dokonać zakupu do celów związanych z wykonywaną działalnością gospodarczą.

Sprzedający / Sprzedawca / Spółka -


Gastro-economy sp. k.
ul. Zakopiańska 163A
30-435 Kraków
Małopolskie, Polska


NIP: 679-31-53-829
REGON: 367875895
KRS: 0001011776


Rejestr: Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Adres e-mail: sklep@gastroeconomy.pl


Telefon: +48 512 56 44 00
Adres sklepu internetowego: www.ge-sklep.pl

Strony umowy – Sprzedawca oraz Kupujący.

Towar / Produkt / Sprzęt – materialne rzeczy ruchome (w tym rzeczy ruchome z elementami cyfrowymi); towary i urządzenia przeznaczone dla zastosowań profesjonalnych w branży gastronomicznej, oferowane przez Sprzedającego za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

Zamówienie – oświadczenie woli Klienta uzewnętrznione przez Kupującego za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.

Dane osobowe – oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej ("osobie, której dane dotyczą").

Umowa – czynność prawna powstała na skutek zgodnego oświadczenia woli stron, kreująca między nimi stosunek zobowiązaniowy.

Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

Usługa – świadczenia wykonywane przez Sprzedawcę na rzecz Klienta.

Usługa elektroniczna – świadczenia wykonywane przez Sprzedawcę na rzecz Klienta na podstawie umowy zawartej na odległość, poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Klienta, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej.

Gwarancja – oświadczenie, które określa obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy rzecz sprzedana nie ma właściwości określonych w tym oświadczeniu.

Rękojmia - ustawowa odpowiedzialność sprzedawcy za wady fizyczne oraz prawne sprzedanego towaru.

Cennik – katalog cen standardowych dla Towarów i/lub usług.

Rejestracja – przekazanie przez potencjalnego Kupującego danych i oświadczeń niezbędnych do korzystania ze Sklepu Internetowego.

Login – adres poczty elektronicznej Użytkownika Sklepu / Klienta używany podczas procesu rejestracji i każdorazowego korzystania z konta.

Konto – usługa elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Użytkownika zbiór informacji przechowywanych w Sklepie Internetowym oraz w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy dotyczących danego Kupującego oraz składanych przez niego zamówień i zawieranych Umów Sprzedaży, z wykorzystaniem którego Użytkownik może składać zamówienia i zawierać Umowy Sprzedaży.

Użytkownik – internauta, który wchodzi na Stronę Internetową Sklepu celem zapoznania się z Produktami oferowanymi przez Sprzedawcę, dokonania zakupu lub skorzystania z innych usług oferowanych za pośrednictwem serwisu Sprzedawcy.

Koszyk – elektroniczny formularz udostępniony przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym, za pomocą którego Kupujący dokonuje wyboru Towaru w celu złożenia zamówienia; umieszczając w nim na ograniczoną ilość czasu Produkty, których zakup rozważa.

Dostępność – poziom dostępności Towarów, określa prawdopodobieństwo, z którym w danej jednostce czasu zapasy nie zostaną wyczerpane.

Pliki cookies – są to pliki tekstowe wysyłane przez serwer i zapisywane w urządzeniu końcowym Użytkownika odwiedzającego stronę internetową. Pliki cookies pozwalają m.in. na utrzymanie sesji czy zapamiętanie ustawień strony internetowej preferowanych przez Użytkownika.

Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

Nieprzewidywalne okoliczności – zdarzenie zewnętrzne niezależne od stron stosunku prawnego, którego wystąpienia strona, która dotknięta została działaniem okoliczności, nie mogła rozsądnie przewidzieć i którego wystąpieniu nie mogła zapobiec, a które uniemożliwia tej stronie trwale albo przejściowo wykonywanie jej praw lub obowiązków, w szczególności na gruncie danego stosunku prawnego, w szczególności: powodzie, pożary, ulewne deszcze, nawałnice, strajki, lockdown, epidemie, pandemie i inne podobne.

Newsletter – biuletyn informacyjny w formie elektronicznej służący do stałej komunikacji z Klientami zapisanymi do listy mailingowej. Usługa elektroniczna świadczona przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej zazwyczaj informuje o nowościach, ofertach czy planowanych zmianach.

Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny.

Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

RODO, ogólne rozporządzenie o ochronie danych - Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

III. Postanowienia ogólne

3.1 Regulamin stosuje się do umów zawieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem www.ge-sklep.pl. Regulamin określa w szczególności zasady sprzedaży i dostawy Towarów, uprawnienia Klientów związane z zakupionym Towarem, jak również zasady i tryb rozpatrywania reklamacji. Niniejszy Regulamin stanowi integralną część umowy sprzedaży zawartej za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

3.2 Sklep Internetowy prowadzony jest przez:

Gastro-economy sp. k.
ul. Zakopiańska 163A
30-435 Kraków
Małopolskie, Polska

NIP: 679-31-53-829
REGON: 367875895
KRS: 0001011776

3.3 Kupujący może być reprezentowany przez osoby dokonujące w jego imieniu zamówienia i/lub w jego imieniu odbioru zamówionego Towaru. Działanie takie opiera się na stosownym upoważnieniu (w tym wynikającym z przepisów prawa, w szczególności art. 97 Kodeksu cywilnego), o którego przesłanie Spółka może się zwrócić.

3.4 Wszystkie oferowane do sprzedaży Towary są fabrycznie nowe, za wyjątkiem Towarów wyraźnie oznaczonych jako używane, powystawowe lub inne.

3.5 Wszystkie informacje o Produktach i ich dane techniczne pochodzą z materiałów publikowanych przez producentów / importerów. Zdjęcia mają charakter wyłącznie poglądowy i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu produktów.

3.6 Ceny w Sklepie Internetowym są cenami obejmującymi wyłącznie cenę za Towar. Nie obejmują montażu, wniesienia, szkolenia w zakresie obsługi oraz transportu.

3.7 Zastrzegamy sobie prawo do pomyłek w opisach Towarów oraz zdjęć.

3.8 Wszelką korespondencję związaną z działalnością Sklepu należy kierować na następujący adres:

Gastro-economy sp. k.
ul. Zakopiańska 163A
30-435 Kraków

lub na adres elektroniczny: sklep@gastroeconomy.pl
Telefon kontaktowy: +48 512 56 44 00

3.9 Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego oraz usług elektronicznych udostępnianych za jego pośrednictwem w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa oraz postanowieniami Regulaminu, z poszanowaniem praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich. Zabronione jest dostarczanie przez Klienta Sklepu treści o charakterze bezprawnym.

3.10 Sprzedawca jest administratorem danych osobowych Kupujących i Użytkowników Sklepu Internetowego w granicach i na zasadach określonych w Polityce Prywatności Sklepu. Dane osobowe Kupujących i Użytkowników przetwarzane są na zasadach określonych w Polityce Prywatności Strony Internetowej w oparciu o obowiązujące przepisy dotyczące ochrony danych osobowych (Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, ogólne rozporządzenie o ochronie danych), świadczenia usług drogą elektroniczną (ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną), prawa telekomunikacyjnego (Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne) oraz inne stosowne przepisy prawa w tym zakresie.

3.11 Regulamin obowiązuje od 2023 roku.

IV. Zakres działalności

4.1 Sprzedawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży sprzętu gastronomicznego oraz innych Towarów ze swej oferty handlowej przeznaczonych do zastosowań profesjonalnych.

4.2 Firma Gastro Economy oferuje również Usługi z zakresu montażu, wniesienia, szkolenia w zakresie obsługi, transportu projektowania zaplecza gastronomicznego, doradztwa, serwisowania oraz naprawy urządzeń w ramach gwarancji i po upłynięciu jej terminu. W celu skorzystania z którejkolwiek z ww. usług należy skontaktować się ze Sprzedawcą.

4.3 Sprzedaż prowadzona jest na terytorium Polski. Sprzedaż poza terytorium Polski oraz dla podmiotów zarejestrowanych poza terytorium Polski wymaga jednoznacznej zgody Spółki.

V. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego

5.1 Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu następujące usługi świadczone drogą elektroniczną:

  1. formularz kontaktowy;
  2. formularz rejestracyjny;
  3. formularz zamówienia;
  4. formularz zgłoszeniowy;
  5. formularz zapytania ofertowego;
  6. konto Użytkownika;
  7. newsletter.

5.2 Warunkiem złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym jest rejestracja. Po zalogowaniu można przystąpić do zakupu. Założenie konta przyspiesza i usprawnia korzystanie z opcji dostępnych w Sklepie – nie jest jednak wymagane dla przeglądania podstawowych informacji o Towarach.

5.3 Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu. Warunkiem rejestracji jest zaakceptowanie Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.

5.4 Klienci mają obowiązek zapoznania się z Regulaminem i pozostałymi dokumentami stanowiącymi jego integralną część. Akceptacja Regulaminu jest warunkiem dalszego korzystania ze Sklepu i zawarcia Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu.

5.5 W celu zapewnienia bezpieczeństwa Sprzedającego, Przedsiębiorców oraz innych Klientów korzystających ze Sklepu, wszyscy korzystający z serwisu powinni stosować się do ogólnie przyjętych zasad bezpieczeństwa w sieci.

5.6 W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Sklepu usługami, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.

5.7 W przypadku wykrycia zaistnienia lub potencjalnej możliwości zaistnienia incydentu Cyberbezpieczeństwa lub naruszenia RODO, Usługobiorcy w pierwszej kolejności powinni zgłosić ten fakt Sprzedawcy w celu szybkiego usunięcia problemu / zagrożenia i zabezpieczenia interesów wszystkich Klientów Serwisu.

5.8 Wymagania techniczne korzystania z serwisu:

  1. urządzenie z wyświetlaczem umożliwiające wyświetlanie stron internetowych,
  2. połączenie z Internetem,
  3. dowolna przeglądarka internetowa, która wyświetla strony internetowe zgodnie ze standardami i postanowieniami Konsorcjum W3C i obsługuje strony www udostępniane w języku HTML5,
  4. włączoną obsługę skryptów JavaScript,
  5. włączoną obsługę plików Cookie.

5.9 Klient zobowiązany jest w szczególności do:

  1. korzystania ze Sklepu Internetowego zgodnie z jego przeznaczeniem oraz do podejmowania wyłącznie działań mieszczących się w ramach obowiązującego porządku prawnego oraz przestrzegania zasad współżycia społecznego,
  2. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
  3. podawania w procesie ewentualnej rejestracji oraz w procesie składania zamówienia prawdziwych danych osobowych, podatkowych i adresowych,
  4. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu Internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
  5. nieprzekazywania treści zabronionych przez obowiązujące prawo m.in. treści propagujących przemoc lub nienawiść, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste innych osób, jak również inne prawa osób trzecich,
  6. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla Sprzedawcy,
  7. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu w zakresie własnego użytku osobistego , zapoznania się z ofertą, dokonania zakupu,
  8. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.

5.10 Zabrania się działań wykonywanych osobiście przez Użytkowników lub przy użyciu oprogramowania:

  1. bez zgody pisemnej, dekompilacji i analizy kodu źródłowego,
  2. bez zgody pisemnej, powodujących nadmierne obciążenie serwera serwisu,
  3. bez zgody pisemnej, prób wykrycia luk w zabezpieczeniach Sklepu i konfiguracji serwera,
  4. podejmowania prób wgrywania lub wstrzykiwania na serwer i do bazy danych kodu, skryptów i oprogramowania mogących wyrządzić szkodę oprogramowaniu serwisu, innym Klientom lub Sprzedawcy,
  5. podejmowania prób wgrywania lub wstrzykiwania na serwer i do bazy danych kodu, skryptów i oprogramowania mogących śledzić lub wykradać dane Kupujących lub właściciela Sklepu,
  6. podejmowania jakichkolwiek działań mających na celu uszkodzenie, zablokowanie działania Sklepu Internetowego lub uniemożliwienie realizacji celu w jakim działa serwis.

5.11 Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wypowiedzenia umowy o świadczenie usługi konta Użytkownika z zachowaniem 7-dniowego (dni robocze) terminu wypowiedzenia w przypadku naruszenia postanowień regulaminu.

5.12 Sprzedawca może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu Internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta regulaminu, a w szczególności, gdy Kupujący:

  1. podał w trakcie rejestracji w Sklepie Internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
  2. dopuścił się za pośrednictwem Sklepu naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Klientów,
  3. dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez Sprzedającego za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Gastro-economy.

5.13 Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze Sklepu Internetowego, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody właściciela Sklepu.

5.14 Sprzedający podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej. Zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.

  1. Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego.
  2. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie na adres:
    ul. Zakopiańska 163A, 30-435 Kraków, mailowo pod adres sklep@gastroeconomy.pl lub przy użyciu formularza kontaktowego.

5.15 Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Strony Internetowej spowodowane nieprzewidzianymi okolicznościami, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Strony Internetowej z infrastrukturą techniczną Kupującego.

VI. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży

6.1 Informacje o Produktach dostępne na stronach Sklepu Internetowego stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.

6.2 Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z regulaminem.

6.3 Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta zamówienia za pomocą formularza zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 5.3, 6.2 i 6.3 regulaminu.

6.4 Zamówienia w Sklepie Internetowym składane są elektronicznie. Kupujący składa zamówienie poprzez wybór Towaru oferowanego w Sklepie i kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka” oraz dalszą realizację procesu zamówienia zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, jak i pkt. 6.4.

6.5 Podstawowym warunkiem przyjęcia i realizacji dokonanego zamówienia jest prawidłowe wypełnienie przez Kupującego wzoru zamówienia udostępnionego w Sklepie Internetowym i zatwierdzenie go poprzez przycisk „Zamawiam i płacę” i akceptacji aktualnie obowiązującego regulaminu.

6.6 Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedającym Umowy Sprzedaży, zgodnie z treścią regulaminu.

6.7 Po wypełnieniu formularzy elektronicznych w portalu Sklepu Kupujący otrzymuje generowaną automatycznie wiadomość zawierającą podsumowanie zamówienia – zawierającą m.in. wskazanie Towaru, ceny, rodzaju dostawy. Podsumowanie zamówienia nie stanowi o związaniu stron umową – jest elementem procesu składania zamówienia.

6.8 Potwierdzenie otrzymania zamówienia nie stanowi jeszcze zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru. Do zawarcia umowy dochodzi z chwilą przyjęcia przez Sprzedawcę zamówienia do realizacji zgodnie z pkt. 6.8.

6.9 Sprzedawca potwierdza przyjęcie zamówienia do realizacji w terminie 5 dni roboczych od potwierdzenia otrzymania zamówienia, z zastrzeżeniem pkt. 6.9.

6.10 W przypadku braku dostępności zamówionego Towaru, Sprzedawca w terminie określonym w pkt. 6.9 powyżej przedstawia Kupującemu za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie (zgodnie z danymi kontaktowymi wskazanymi przy rejestracji) propozycję zmian co do trybu dalszej realizacji zamówienia (anulowanie zamówienia w części lub w całości, uzgodnienie nowego terminu, zamiana Towaru niedostępnego na dostępny). W przypadku uzgodnienia nowych warunków realizacji zamówienia Sprzedawca potwierdza przyjęcie zamówienia do realizacji. Nieuzgodnienie nowych warunków realizacji zamówienia lub brak odpowiedzi ze strony Kupującego w terminie 3 dni roboczych od wysłania ww. wiadomości elektronicznej bądź kontaktu (w tym także próby kontaktu) telefonicznego w celu uzgodnienia nowych warunków zamówienia, uznaje się za brak akceptacji przez Kupującego nowych warunków realizacji zamówienia i anulowanie zamówienia.

6.11 Złożenie zamówienia równoznaczne jest z wyrażeniem zgody na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną o jakiej mowa w art. 106n ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, co jest równoznaczne z rezygnacją z otrzymywania faktury w postaci tradycyjnej (papierowej). Klient może cofnąć taką zgodę w dowolnej chwili – informując o tym Sprzedawcę drogą elektroniczną (e-mail) lub pisemnie.

6.12 Faktury korygujące przesyłane będą droga elektroniczną – z wyłączeniem przypadków złożenia oświadczenia o którym mowa w pkt. 6.10.

6.13 Sprzedawcy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, jeżeli realizacja zamówienia na warunkach w nim określonych okazałaby się niemożliwa, bądź znacznie utrudniona. Odstąpienie od umowy przez Sprzedawcę nie wymaga uzasadnienia. W przypadku odstąpienia od umowy przez Sprzedawcę Kupującemu nie przysługują względem Sprzedawcy żadne roszczenia. Postanowienia niniejszego punktu nie mają zastosowania do sprzedaży konsumenckiej oraz sprzedaży przedsiębiorcy indywidualnemu.

VII. Ceny, sposoby i terminy płatności

7.1 Ceny produktów w Sklepie wyrażone w złotych polskich (PLN) są cenami netto. Dla ułatwienia podawane są również ceny brutto zawierające podatek VAT.

7.2 W przypadku produktów o wybieralnych opcjach typu: długość, szerokość, pojemność itp. pierwsza podana cena widoczna na liście Produktów zawsze jest ceną najmniejszego Produktu, następne są wyliczane po wybraniu właściwej opcji.

7.3 Ceny podane w Sklepie nie obejmują dodatkowego i opcjonalnego wyposażenia (chyba że jest to uwzględnione i wyszczególnione w opisie towaru) oraz wniesienia, montażu i szkolenia w zakresie obsługi urządzeń. Cena usługi montażu uzgadniana jest indywidualnie w zależności od wartości zamówienia i odległości lokalizacji zamawiającego od siedziby firmy Sprzedawcy.

7.4 Ceny Produktów nie obejmują kosztów związanych z wysyłką zamówionych Towarów. Koszt wysyłki zostanie doliczony do wartości zamówienia w zależności od wybranego sposobu przekazania Towaru; jak i obszerności zamówienia.

7.5 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian cen i dostępności towarów znajdujących się w Sklepie, z zastrzeżeniem, że cena podana przy każdym produkcie w chwili złożenia zamówienia przez klienta jest wiążąca. Zmiana ceny produktu po złożeniu zamówienia nie ma wpływu na wysokość kwoty ustalonej w chwili zawierania zamówienia.

7.6 Klient ma możliwość uiszczenia ceny:

  1. przelewem na numer konta bankowego: 32 1140 1081 0000 4196 6700 1008
  2. płatnością w systemie przelewy24
  3. zapłata kartą płatniczą [z podaniem operatorów, których karty są akceptowane oraz informacje o momencie pobrania zapłaty, np. „karta kredytowa zostaje obciążona w momencie wysyłki towaru”],
  4. inna forma płatności

7.7 W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

7.8 Zamawiający zobowiązany jest uiścić przedpłatę w wysokości 100% wartości zamówienia na podstawie faktury pro-forma. Przedmiotowy punkt nie ma zastosowania do sprzedaży konsumenckiej.

7.9 W przypadku towarów wykonywanych na zamówienie (np. meble ze stali nierdzewnej), Zamawiający zobowiązany jest uiścić przedpłatę w wysokości 30% wartości zamówienia i uregulowania pozostałej należności przy odbiorze. W takich przypadkach punkt 7.8 nie ma zastosowania.

7.10 W przypadku gdy Kupującym jest instytucja budżetowa (np. szkoły i przedszkola publiczne, domy pomocy społecznej itp.) albo w indywidualnie ustalonych ze Sprzedawcą przypadkach, Sprzedawca dopuszcza możliwość zapłaty ceny wynikającej z zamówienia po odbiorze produktu. Ustalenie takiego sposobu zapłaty następuje drogą telefoniczną lub mailową, poprzedzoną finalizacją zakupu w sklepie internetowym. W takiej sytuacji, termin zapłaty za zamówiony i otrzymany produkt wynosi 14 dni kalendarzowych, licząc od dnia odbioru. Sprzedawca zastrzega sobie własność produktu do momentu uiszczenia przez Klienta ceny.

VIII. Koszt, sposoby i termin dostawy Produktu

8.1 Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Towaru (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

8.2 Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Kupującego w trakcie składania zamówienia. Chyba, że Sprzedający zgodził się na dostawę poza granicami RP w drodze indywidualnych, udokumentowanych pisemnie (drogą elektroniczną bądź na piśmie) ustaleń.

8.3 Dostawa zamówionych Towarów odbywa się transportem własnym lub przesyłką kurierską. Koszty dostawy typowo wynoszą [link na stronę z szczegółami].

8.4 Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie albo opóźnienie w dostarczeniu zamówionego Towaru wynikające z niedokładnego albo błędnie podanego adresu dostawy.

8.5 Wysyłka produktów odbywa się na adres wskazany przez zamawiającego w formularzu zamówienia.

8.6 Na czas otrzymania przesyłki składa się:

  1. czas realizacji zamówienia (kompletowanie Towaru, dokumentacji oraz spakowanie paczki).
  2. czas dostawy, zależny od sposobu płatności. Większość produktów oferowanych w Sklepie Internetowym wysyłana jest w ciągu 5 dni roboczych od przekazania zamówienia do realizacji (nie dotyczy to mebli nierdzewnych oraz urządzeń wielkogabarytowych lub nietypowego sprzętu – czas dostawy w tych przypadkach może się wydłużyć.

8.7 W celu skrócenia czasu oczekiwania na dostawę, Produkty są wysyłane z magazynów producentów lub dostawców lub bezpośrednio z siedziby Sprzedawcy.

8.8 Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 5 dni roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 14 dni roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób: w przypadku wyboru przez Kupującego sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.

8.9 Gdy Sprzedający dowie się o możliwości powstania opóźnienia w dostawie towaru Kupujący zostanie o tym fakcie bezzwłocznie poinformowany za pośrednictwem poczty elektronicznej i/lub telefonicznie.

8.10 Zamawiający ma obowiązek sprawdzić stan przesyłki w obecności pracownika firmy Sprzedawcy lub firmy kurierskiej.

  1. W razie stwierdzenia uszkodzenia opakowania, Kupujący zobowiązany jest do zweryfikowania zawartości przesyłki w obecności pracownika firmy Sprzedawcy lub kurierskiej.
  2. W przypadku uszkodzenia przesyłki należy sporządzić protokół szkody na druku firmy Sprzedawcy lub kurierskiej i skontaktować się niezwłocznie ze Sprzedawcą.
  3. Uszkodzenia towaru niedające się z zewnątrz zauważyć, zamawiający zobowiązany jest zgłosić Sprzedawcy oraz firmie kurierskiej w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia odbioru towaru.
  4. Ponadto Kupujący zobowiązany jest do zażądania od przewoźnika protokolarnego ustalenia stanu przesyłki.
  5. Odebranie przesyłki bez sprawdzenia i zgłoszenia wad powoduje utratę roszczeń z tytułu odszkodowania za ewentualne szkody związane z przewozem towarów. Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności za uszkodzenia towaru niedające się z zewnątrz zauważyć, o których mowa w pkt 8.10/c, w razie nieuwzględnienia przez firmę kurierską złożonej reklamacji. Przedmiotowe postanowienie nie ma zastosowania do sprzedaży konsumenckiej.

8.11 Zamawiający ma możliwość odbioru osobistego zamówionego przez siebie sprzętu, co zaznacza w formularzu zamówieniowym. W takim przypadku zwolniony jest z ponoszenia kosztów transportu wobec firmy Sprzedającego.

8.12 W przypadku odbioru osobistego, Zamawiający zobowiązany jest do odbioru towaru w terminie 7 dni roboczych, od wysłania mailowego powiadomienia o przygotowaniu paczki do odbioru. W razie braku odbioru produktu w terminie, Sprzedawcy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.

IX. Warunki odstąpienia od umowy

9.1 Konsument ma prawo odstąpienia od umowy i zwrotu towaru zakupionego przez Internet w Sklepie Sprzedającego. Może zrezygnować z zakupu w ciągu 14 dni kalendarzowych. Z wyjątkami wspomnianymi w pkt 9.2. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej przez Internet reguluje Ustawa o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r.

9.2 Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:

  1. o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą z Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
  2. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt - rzecz ruchoma - nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  3. w której przedmiotem świadczenia są Produkty - rzeczy ruchome, które w wyniku ingerencji Kupującego, zostały jakkolwiek zmienione. Nie dotyczy to Przedsiębiorcy Klienta, który w takim wypadku zachowuje prawo do odstąpienia od umowy, jednak ponosi względem Sprzedawcy odpowiedzialność odszkodowawczą za zmniejszenie wartości Towaru będącej wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru, chyba, że nie został o nim właściwie poinformowany. Wysokość odszkodowania należnego od Klienta-Przedsiębiorcy ustalana jest przez Sprzedawcę w wysokości różnicy pomiędzy wartością nowego Towaru, a wartością Towaru zwróconego, z uwzględnieniem stopnia zużycia, a także kosztów naprawy i czyszczenia tego Towaru.
  4. w której przedmiotem świadczenia są Produkty - rzeczy ruchome, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami ruchomymi;
  5. o świadczenie usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny w przypadku których Klient wyraźnie zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.
  6. w której Klient wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Klient żądał, lub dostarcza Produkty - rzeczy ruchome, inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Kupującemu w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów;

9.3 Uprawniony może odstąpić od umowy, składając stosowne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest w pkt. [XV/15.1] tego regulaminu. Kupujący może skorzystać ze wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.

9.4 Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

9.5 Konsument ma obowiązek zwrócić towar przedsiębiorcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.

9.6 W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia towaru, niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzymał oświadczenie Konsumenta o odstąpieniu od umowy.

9.7 Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

9.8 Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze od Konsumenta towar, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

9.9 W przypadku realizacji ustawowego prawa odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny, Konsument zobowiązany jest do pokrycia bezpośrednich kosztów zwrotu towaru do Sprzedającego.

X. Gwarancje

10.1 Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za sprzedany Towar z tytułu gwarancji na zasadach określonych w dołączonym do Towaru dokumencie gwarancyjnym lub opublikowanym przy karcie Towaru na Stronie, z którego wynika okres i warunki gwarancji.

W zakresie nieuregulowanym postanowieniami zapisanymi w dokumencie gwarancyjnym lub w niniejszym regulaminie do odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu gwarancji zastosowanie mają przepisy prawne, ustawy i Kodeks Cywilny.

10.2 Kupujący w ramach gwarancji ma prawo zgłosić reklamację w zakresie ilości lub jakości Towaru na zasadach określonych w dokumencie gwarancyjnym.

10.3 Produkty są fabrycznie nowe, posiadają wymagane atesty oraz w większości są objęte 12-miesięczną gwarancją producenta. W pozostałych przypadkach, w szczególności w przypadku produktów używanych lub ekspozycyjnych, okres gwarancji jest krótszy i wyraźnie zaznaczony w opisie produktu. Informacje, o których mowa w zdaniach poprzednich znajdują się na kartach gwarancyjnych dołączonych do produktów.

10.4 Sprzedający nie udziela dodatkowej gwarancji na sprzedawane Towary – z wyłączeniem przypadku, gdy o fakcie udzielenia gwarancji, Sprzyjający jednoznacznie poinformuje.

  1. Powyższy zapis nie wpływa na (w szczególności nie wyklucza) obowiązywanie gwarancji udzielonej przez producenta Towaru.

10.5 Karty gwarancyjne oraz instrukcje obsługi są dostarczane wraz z produktem lub z fakturą.

10.6 Sprzedawca nie odpowiada za utracone korzyści i zyski wskutek wystąpienia wady lub usterki sprzedanego urządzenia w okresie trwania gwarancji lub rękojmi. Postanowienie niniejsze nie ma zastosowania w stosunku do Konsumentów.

10.7 W przypadku nieuzasadnionej reklamacji w ramach gwarancji koszty przesyłek Towaru o wadze poniżej 35 kilogramów w wysokości określonej w pkt. 8.3 regulaminu lub koszty wizyty przedstawiciela Sprzedawcy (koszt ryczałtowy 150 zł netto) co do Towaru o wadze powyżej 35 kilogramów pokrywa Kupujący.

XI. Reklamacje i zwroty

11.1 Podstawa i zakres odpowiedzialności są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).

11.2 Spółka jako Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, za niezgodność z Umową Sprzedaży Towaru zakupionego przez tego Konsumenta.

11.3 Sprzedawca rozpatruje reklamacje co do wad Towaru w terminie 14 dni roboczych. Nierozpatrzenie reklamacji w ww. terminie nie skutkuje jej uznaniem, z tym zastrzeżeniem, że w przypadku, gdy Sprzedawca w ww. terminie nie ustosunkuje się do żądania zawartego w reklamacji Przedsiębiorcy uznaje się, że żądanie to uznał za uzasadnione.

11.4 Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu wad fizycznych Towaru (niezgodność Towaru z umową) i wad prawnych Towaru (rękojmia), niezależnie od odpowiedzialności z tytułu gwarancji. Sprzedawca jest odpowiedzialny jedynie za te wady fizyczne, które istniały w dacie wydania Towaru lub wynikły z przyczyny tkwiącej w tej dacie w Towarze. Sprzedawca nie odpowiada z tytułu rękojmi, jeśli Kupujący wiedział o wadzie w dacie zakupu.

11.5 Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał Towaru w ciągu 7 dni kalendarzowych od daty dostawy i nie zawiadomił Sprzedawcy o wadzie w ww. terminie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił Sprzedawcy w terminie 7 dni kalendarzowych od jej stwierdzenia.

a) Powyższe nie dotyczy Przedsiębiorcy Konsumenta. Jeżeli kupującym jest Przedsiębiorca, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania Towaru, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przeniesienia własności na Kupującego.

11.6 Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru, jeśli ujawnią się one przed upływem 1 roku od dnia wydania Towaru. Jeżeli Kupującym jest Przedsiębiorca Konsument jego roszczenia z tytułu rękojmi przedawniają się z upływem 1 roku od stwierdzenia wady, przy czym nie wcześniej niż przed upływem 2 lat od dnia wydania Towaru.

11.7 Jeżeli Towar ma wadę, Kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny (pkt 15.2) albo odstąpieniu od umowy (pkt 15.1), chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany. Przedsiębiorca Konsument ma prawo, zamiast usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z umową w sposób przez niego wybrany jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.

11.8 Dokumentem uprawniającym do reklamowania wadliwego Produktu jest faktura VAT oraz oryginalna karta gwarancyjna dostarczana wraz z Produktem. W przypadku, gdy Towar nie posiada karty gwarancyjnej, dokumentem uprawniającym do reklamowania wadliwego Produktu jest tylko faktura VAT. W przypadku sprzedaży konsumenckiej dokumentem uprawniającym do skorzystania z rękojmi z tytułu sprzedaży, jest jakikolwiek dowód zakupu określonego Towaru przez Kupującego.

11.9 W przypadku stwierdzenia wady produktu, Klient zobowiązany jest poinformować o tym Sprzedawcę w terminie 14 dni kalendarzowych licząc od daty wykrycia wady pod rygorem utraty uprawnień z tytułu gwarancji. Reklamacje należy zgłaszać w formie pisemnej lub mailowej na następujący adres: Zakopiańska 163a, 30-435 Kraków, adres elektroniczny: sklep@gastroeconomy.pl.

  1. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady, żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, oraz danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
  2. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.
  3. Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub Produkt) związane z przedmiotem reklamacji. Sprzedawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
  4. Składający reklamację może skorzystać z formularza zgłoszeniowego umieszczonego na stronie i/lub figurującego w załącznikach tego regulaminu (rozdział XV).
  5. W przypadku zgłoszenia w innej formie – Sprzedający prześle na adres e-mail wskazany przez zgłaszającego potwierdzenie w formie wiadomości e-mail, zaś zgłaszający zostanie poproszony o potwierdzenie okoliczności i rodzaju zgłoszenia.
  6. Kontakt zwrotny ze strony Sprzedającego następować będzie w formie e-mail, chyba że zgłaszający wskaże inną formę do kontaktu. W przypadku wyboru kontaktu telefonicznego, wszelkie ustalenia będą dodatkowo potwierdzane w formie wiadomości e-mail.
  7. Sprzęt reklamowany powinien być bezpiecznie zapakowany (może być zastosowane opakowanie zastępcze, gwarantujące bezpieczny transport). Sprzęt powinien być kompletny, zwłaszcza z akcesoriami, które mają wpływ na funkcjonalność danego sprzętu, lub które mogą być jedną z przyczyn nieprawidłowego funkcjonowania sprzętu.

11.10 Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:

  1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
  2. przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Klientowi, o którym ten powiadomił Sprzedającego najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedający zaakceptował.

Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:

  1. nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
  2. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi - również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla Produktu tego rodzaju i których Klient może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedający wykaże, że:
    • nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
    • przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
    • publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Uprawnionego o zawarciu umowy;
  3. być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Klient może rozsądnie oczekiwać;
  4. być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedający udostępnił Klientowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

11.11 Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie, o którym mowa w pkt. 11.8 powyżej, jeżeli Uprawniony, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.

11.12 Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe zainstalowanie produktu oraz za jego niezgodne z instrukcją używanie, z zastrzeżeniem art. 5561 §3 Kodeksu Cywilnego.

11.13 Spółka nie odpowiada w szczególności za szkody spowodowane:

  1. nieodpowiednią lub niefachową eksploatacją sprzętu,
  2. jego nieprawidłowym montażem lub uruchomieniem,
  3. normalnym zużyciem,
  4. nieprawidłowym lub niedbałym użytkowaniem,
  5. poza-serwisowymi pracami naprawczymi,

11.14 Sprzedający nie odpowiada za następstwa przeróbek, modyfikacji, zmian Towaru podjętych bez zgody Spółki

11.15 Wyłączenie określone w pkt. 11.14 nie obejmuje przypadków gdy: montaż, uruchomienie, naprawy, przeróbki dokonywane były przez osoby wykonujące zadania na rzecz Spółki lub przez Spółkę wskazane lub wykonujące zadania na rzecz podmiotu udzielającego ochrony gwarancyjnej – wyłącznie w zakresie prac przeprowadzanych przez te osoby.

11.16 Spółka nie ponosi odpowiedzialności za braki funkcjonalne towaru, wynikające ze złego doboru urządzeń lub z niewłaściwego zaprojektowania systemu i/lub instalacji przez Kupującego, który to przed dokonaniem zakupu winien dokładnie zapoznać się i zweryfikować czy funkcjonalności Towaru odpowiadają jego potrzebom.

11.17 Sprzedający odpowiada za wady produktu na podstawie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką, wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi na podstawie przepisów zawartych w Kodeksie Cywilnym.

11.18 Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi jest obowiązany dostarczyć Produkt wadliwy do siedziby Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.

11.19 Wykonanie uprawnień z tytułu gwarancji nie ma wpływu na uprawnienia Konsumenta wynikające z rękojmi.

XII. Przetwarzanie danych osobowych

12.1 Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych Klientów i Użytkowników Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem Strony Internetowej www.ge-sklep.pl.

12.2 Administratorem danych osobowych Klientów i Użytkowników Sklepu w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000 ze zm.) (RODO) jest Gastro-economy Spółka Komandytowa z siedzibą w Krakowie przy ul. Zakopiańskiej 163A, 30-435; REGON 367875895, NIP 6793153829, KRS 0001011776, zwana dalej Administratorem, Sprzedawcą, Sprzedającym, Spółką lub Usługodawcą.

12.3 Administrator przetwarza dane osobowe, aby zapewnić jak najbardziej efektywne korzystanie ze Strony Internetowej, a także by dopasować jej treść i móc zaoferować jak najbardziej dopasowaną do potrzeb Klientów oraz Użytkowników Strony ofertę. Administrator przetwarza dane osobowe Klientów i Użytkowników wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji usług udostępnianych za pośrednictwem Strony Internetowej.

12.4 Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z unijnymi i krajowymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2020.344 t.j. ze zm.) oraz ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U.2019.2460 t.j. ze zm.).

12.5 Administrator informuje, że w związku z możliwością założenia konta Klienta na Stronie Internetowej, Klienci mogą zostać zobowiązani do podania określonych danych, takich jak imię i nazwisko, nazwa firmy, numer telefonu, adres poczty elektronicznej oraz hasło. Podanie tych danych jest konieczne do założenia konta.

12.6 Dane podane przez Klientów i Użytkowników w związku z zapisem na Newsletter, są wykorzystywane wyłącznie do wysyłki Newslettera w oparciu o zgodę udzieloną przez Klienta bądź Użytkownika.

12.7 Administrator przetwarza następujące dane osobowe:

  1. imię i nazwisko;
  2. nazwa firmy,
  3. numer NIP;
  4. adres zamieszkania, siedziby lub prowadzenia działalności gospodarczej;
  5. adres dostawy (jeśli jest inny niż adres zamieszkania / siedziby / prowadzenia działalności);
  6. adres poczty elektronicznej;
  7. numer telefonu;
  8. dane dotyczące złożonych zamówień;
  9. pliki cookies;
  10. daty oraz godziny wizyty Klientów i Użytkowników na stronie internetowej;
  11. właściwości urządzeń Klientów i Użytkowników strony internetowej, a w szczególności systemu operacyjnego, przeglądarki internetowej oraz rozmiaru okna przeglądarki;
  12. adres IP urządzenia;
  13. identyfikatory urządzenia, na które składają się indywidualne cechy urządzenia mobilnego. Identyfikatory urządzenia umożliwiają Administratorowi rozpoznanie urządzenia na Stronie. Przykładami identyfikatorów urządzeń są : „Ad-ID" systemu operacyjnego iOS, „Identyfikator wyświetlania reklam" systemu operacyjnego Android.

12.8 Podanie przez Klienta bądź Użytkownika powyższych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji Umowy Sprzedaży bądź świadczenia przez Administratora usług drogą elektroniczną. Ich niepodanie może skutkować brakiem możliwości zawarcia umowy lub realizacji danej usługi.

12.9 Administrator przetwarza dane osobowe Klientów i Użytkowników strony internetowej w następujących celach:

  1. rejestracji w sklepie internetowym, złożenia i realizacji zamówienia za pośrednictwem strony internetowej (w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonanie umowy lub podjęcie działań przed zawarciem umowy);
  2. realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną (w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonanie umowy lub podjęcie działań przed zawarciem umowy);
  3. prowadzenia obsługi Klienta i Użytkownika, w szczególności zarządzanie kontem czy rozwiązywania problemów technicznych (w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO - wykonanie umowy; prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora);
  4. kontaktu z Klientem i Użytkownikiem w ramach obsługi klienta (w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a RODO - zgoda na przetwarzanie; w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. b RODO - jeżeli po kontakcie dojdzie do zawarcia umowy; w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. b RODO - na potrzeby archiwizacji korespondencji);
  5. wysyłki Newslettera ( w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a RODO - zgoda na przetwarzanie; art. 6 ust. 1 lit. b) i wykonanie umowy;
  6. wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, polegającego na przechowywaniu dokumentacji, w szczególności rachunkowej, przez czas określony w przepisach, jak również rozpatrzenia reklamacji i wykonania uprawnień wynikających z przepisów ( w oparciu o art. 6 ust.1 c) – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa);
  7. w celu ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami (w oparciu o art. 6 ust. 1 f) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, którymi są obrona i dochodzenie roszczeń).

12.10 Dane osobowe Klientów i Użytkowników strony będą przetwarzane przez okres realizacji zamówień i usług elektronicznych, jak i przez okres przedawnienia roszczeń, okresy wynikające z przepisów prawa podatkowego i innych stosownych regulacji w tym zakresie.

12.11 Administrator zapewnia, że regularnie dokonuje ich przeglądu i usuwa na bieżąco dane, które nie są już potrzebne do osiągnięcia celów, wymienionych w pkt 12.9 oraz upłynęły już okresy wymienione w pkt 12.10.

12.12 Prawa Klientów i Użytkowników:

  1. Klient i Użytkownik ma w każdym czasie prawo dostępu do swoich danych osobowych przetwarzanych przez Administratora, w tym do uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jej dotyczące, jak również uzyskania kopii tych danych.
  2. każdy Użytkownik ma prawo do żądania sprostowania, usunięcia, przenoszenia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
  3. Klient i Użytkownik poprzez zaakceptowanie zaproponowanych przez Administratora oświadczeń zawartych w formularzach może wyrazić zgodę na dodatkowe cele przetwarzania jego danych osobowych.
  4. Klient i Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wycofać udzieloną zgodę. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  5. Na podstawie art. 21 ust.1 RODO, Klient i Użytkownik ma prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu - z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją - wobec przetwarzania jego danych opartego na 6 ust.1 f) RODO.
  6. Klient bądź Użytkownik, który chce skorzystać ze swoich uprawnień może w każdej chwili przesłać stosowne żądania w tym zakresie na adres siedziby Administratora lub na adres e-mail: sklep@gastroeconomy.pl.
  7. Usunięcie bądź ograniczenie przetwarzania danych osobowych Klienta bądź Użytkownika może spowodować brak możliwości realizacji zamówienia lub korzystania z usług świadczonych droga elektroniczną czy innych funkcjonalności Strony Internetowej.
  8. jeżeli Klient bądź Użytkownik uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych przez Administratora narusza przepisy związane z ochroną danych osobowych, przysługuje mu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

12.13 Prawa i obowiązki Administratora:

  1. uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia zgodności przetwarzania danych osobowych Klientów i Użytkowników z zasadami ochrony danych osobowych.

12.14 Odbiorcy danych:

  1. Administrator może przekazać, a w uzasadnionych przypadkach również mieć ustawowy obowiązek przekazać, dane osobowe Klientów bądź Użytkowników organom władzy publicznej bądź podmiotom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia informacji na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Administrator może również przekazać dane dostawcom usług płatniczych.
  2. Podmioty te przetwarzają dane osobowe na podstawie stosownych umów powierzenia wyłącznie w zakresie określonym w przedmiotowych umowach.
  3. Administrator może przekazać dane firmom kurierskim.

12.15 Podanie danych jest dobrowolne, jednak podanie wskazanych danych jest niezbędne w celu świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym założenia konta i złożenia zamówienia.

XIII. Polityka plików cookies

13.1 Administrator w ramach Strony Internetowej zbiera informacje zawarte w plikach cookies w celu umożliwienia prawidłowego funkcjonowania strony internetowej.

13.2 Administrator w ramach strony internetowej wykorzystuje następujące pliki cookies w następujących celach:

  1. identyfikacji Użytkowników jako zalogowanych na stronie internetowej;
  2. zapamiętywania Produktów dodanych do koszyka w celu złożenia Zamówienia;
  3. zapamiętywania danych z wypełnianych formularzy lub danych logowania na stronie internetowej;
  4. dostosowywania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji Użytkownika (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji korzystania ze strony internetowej;
  5. prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony internetowej oraz badania potrzeb Użytkowników.

13.3 Administrator wykorzystuje następujące rodzaje plików cookies:

  1. niezbędne - są konieczne do prawidłowego działania Strony Internetowej i witryna nie może bez nich poprawnie funkcjonować. Służą one podstawowym celom działania witryny, takim jak: zapamiętywanie preferencji prywatności użytkownika i ustawień logowania oraz zbieranie informacji w formularzach wypełnianych przez Użytkownika;
  2. funkcjonalne - służą zapamiętaniu przez witrynę wprowadzonych przez Użytkownika ustawień oraz zapewniają personalizację treści na podstawie działań podejmowanych z witryną. Mogą być ustawiane także przez podmioty trzecie, które świadczą usługi w ramach Strony Internetowej;
  3. analityczne - służą pozyskiwaniu informacji o lokalizacji, częstotliwości i czasu odwiedzania witryny oraz ścieżkach poruszania się po witrynie przez Użytkowników i wykorzystywanych przez nich funkcjonalności. Pliki te służą podnoszeniu jakości świadczonych usług, dostosowywaniu ich do potrzeb Użytkowników oraz poprawianiu wydajność witryny. Mogą być ustawiane także przez podmioty trzecie, które świadczą usługi w ramach Strony Internetowej. Wykorzystywanie plików cookies w celach analitycznych wiąże się z przekazywaniem na serwery Google znajdujące się w USA informacji o sesjach przeglądania oraz usługach świadczonych w ramach Google Analytics - w związku z brakiem zgodności przetwarzania danych osobowych w ramach Google Analytics z regulacjami Unii Europejskiej oraz braku stosowania przez Google środków mających zapewnić legalność takiego przetwarzania;
  4. marketingowe/reklamowe - służą wyświetlaniu reklam oraz produktów dostosowanych do aktywności i preferencji Użytkownika. Treści marketingowe i reklamowe mogą pojawić się na witrynach podmiotów trzecich i być mogą być ustawiane za pośrednictwem witryny przez naszych partnerów reklamowych.

13.4 Administrator w ramach Strony Internetowej korzysta z zewnętrznych plików cookies dostarczanych w celu popularyzacji strony internetowej za pomocą serwisów społecznościowych Facebook oraz Instagram.

  1. Administratorem cookies zewnętrznego jest Meta Platforms, Inc z siedzibą w Stanach Zjednoczonych lub w Irlandii.
  2. Meta Platforms, Inc jako podmiot z państwa trzeciego (Stanów Zjednoczonych) korzysta z odpowiednich mechanizmów zgodności w postaci standardowych klauzul umownych, zgodnie z „Zasadami ochrony prywatności” (https://www.facebook.com/about/privacy/update),

13.5 Za pomocą swojej przeglądarki internetowej Użytkownik może w każdym momencie wyłączyć bądź ograniczyć możliwość zapisywania plików cookies.

13.6 Zablokowanie możliwości przechowywania plików cookies lub zmiany ustawień w zakresie ich gromadzenia mogą utrudnić lub uniemożliwić korzystanie z niektórych narzędzi udostępnianych w ramach Strony Internetowej, w tym z możliwości złożenia zamówienia.

13.7 Administrator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Polityki Prywatności w każdym czasie.

  1. nowe wersje Polityki Prywatności będą każdorazowo publikowane na stronie internetowej www.ge-sklep.pl i wchodzą w życie z dniem ich publikacji.
  2. wszelkie zmiany Polityki Prywatności będą wskazane na Stronie Internetowej w formie stosownego komunikatu.
  3. w zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką prywatności obowiązują przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz RODO.
  4. niniejsza Polityka Prywatności wchodzi w życie z dniem 01.10. 2023 r.

XIV. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

14.1 Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony sporu.

14.2 Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:

  1. zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
  2. zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,
  3. skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.

14.3 Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

14.4 Ważne informacje w tym zakresie można uzyskać również na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl.

XV. Postanowienia końcowe

15.1 W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego oraz przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.; oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

15.2 Sklep Internetowy nie stanowi internetowej platformy handlowej w rozumieniu art. 2 ustawy o prawach konsumenta.

15.3 Niniejszy regulamin obowiązuje wobec wszystkich transakcji z wyłączeniem przypadków gdy Strony dokonały jednoznacznie odrębnych ustaleń – z zachowaniem formy pisemnej lub mailowej.

15.4 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu, a wszelkie wprowadzone w nim zmiany obowiązują od daty ich opublikowania na Stronie. Kupujący jest zobowiązany każdorazowo przy składaniu zamówienia do akceptacji aktualnie obowiązującego regulaminu. Brak akceptacji uniemożliwia złożenie zamówienia. Zamówienia złożone przed wejściem w życie nowego regulaminu realizowane są według regulaminu obowiązującego w momencie składania zamówienia.

15.5 Sprzedawca uprawniony jest do jednostronnej zmiany zapisów regulaminu w przypadkach prawem przewidzianych w szczególności: zaistnienia nieprzewidywalnych okoliczności oraz zmiany przepisów prawa mających wpływ na postanowienia regulaminu.

15.6 Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zamówienia dokonywane przez osoby trzecie, wykorzystujące adres e-mailowy oraz hasło Kupującego bez jego wiedzy lub zgody.

15.7 Zdjęcia zamieszczane na Stronie mają charakter ilustracyjny i nie są specyfikacją techniczną Towaru. Istotne cechy Towaru ( specyfikacja) są wiążące, o ile zostaną wskazane w ofercie Sklepu. Wyposażenie Towaru zależy od zamówionej wersji Towaru.

15.8 Sądem właściwym dla wszelkich sporów wynikłych z relacji Stron jest sąd właściwy miejscowo dla siedziby Spółki – z wyłączeniem gdy inna właściwość wynika z przepisów prawa bezwzględnie obowiązującego (w szczególności w przypadku gdy Kupujący jest Konsumentem).

XVI. Załączniki

16.1 Oświadczenie o odstąpieniu od umowy

  1. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy na odległość: [link do formularza]

16.2 Reklamacja Towaru

  1. na podstawie rękojmi (z żądaniem naprawy/ z żądaniem wymiany/ z żądaniem obniżenia ceny). [link do formularza]
  2. z tytułu rękojmi: odstąpienie od umowy. [link do formularza]
  3. z tytułu gwarancji. [link do formularza]

16.3 Więcej wzorów pism znajduje się tutaj.

Cookies

Informacje dotyczące plików cookies

Ta witryna korzysta z własnych plików cookie, aby zapewnić Ci najwyższy poziom doświadczenia na naszej stronie . Wykorzystujemy również pliki cookie stron trzecich w celu ulepszenia naszych usług, analizy a nastepnie wyświetlania reklam związanych z Twoimi preferencjami na podstawie analizy Twoich zachowań podczas nawigacji.

Zarządzanie plikami cookies